Wyszukiwarka
Linki
UMIEM WIĘCEJ, WIĘCEJ MOGĘ
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego |
Zakończyła się realizacja projektu „UMIEM WIĘCEJ, WIĘCEJ MOGĘ – wspieranie młodzieży w nauce języków obcych” DWF_2_1.5._486.
Projekt realizowany był w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich 2004 - 2006 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Działanie 1.5 Promocja aktywnej polityki społecznej poprzez wsp arcie grup szczególnego ryzyka.
Okres realizacji projektu: od 01.02.2007 r. do 31.01.2008 r.
Beneficjenci ostateczni projektu to młodzież wywodząca się ze środowisk ubogich i zagrożonych dysfunkcją społeczną, sprawiająca problemy wychowawcze i mająca problemy w nauce.
Głównym celem projektu było stworzenie możliwości dalszego kształcenia, pomoc w wyborze ścieżki rozwoju, zmniejszenie wpływu patologii i organizację czasu wolnego. Odbyło się to poprzez warsztaty indywidualne (po 8 godzin) i grupowe
(4 godziny) z psychologiem. Przeprowadzone zostały zajęcia z doradcą zawodowym (3 godziny – indywidualne oraz 2 godziny – grupowe) oraz kursy z języka angielskiego na poziomach A2 i B1 oraz niemieckiego na poziomach A2 (96 godzin). W projekcie udział wzięło 240 uczniów szkół średnich z województwa lubelskiego, podlaskiego i warmińsko-mazurskiego.
Szkolenie ukończyło zgodnie z zaplanowaną dla nich ścieżką aż 179 uczniów (więcej niż założono w projekcie). Do egzaminu TELC przystąpiło 59 osób , certyfikat TELC otrzymało 39 osób.
Projekt oprócz rezultatów twardych, których miernikiem były wydane beneficjentom ostatecznym zaświadczenia o ukończeniu kursu oraz certyfikaty badał także rezultaty miękkie tj.: zwiększenie wiary we własne siły, podniesienie poziomu motywacji, wzrost samooceny, zmniejszenie wpływu patologii społecznej, wpływ na wybór właściwej ścieżki rozwoju zawodowego
i kariery, zmniejszenie poziomu stresu.
Rezultaty miękkie projektu zostały zbadane za pomocą ankiet przeprowadzanych przez psychologów i doradców zawodowych.
We wszystkich badanych grupach większość uczestników wyraziła pozytywne zdanie na temat wpływu tych zajęć na wybór ścieżki rozwoju zawodowego.
Ankiety z psychologami przeprowadzane były w odstępach czasowych – na początek, w trakcie i na koniec treningu. Na skali pięciostopniowej uczniowie określali swój poziom motywacji, stresu, oczekiwań itp.
Z porównania ankiet wstępnych, śródokresowych i końcowych, wynika, iż uczniowie w miarę realizacji zajęć, chętniej niż na początku, wskazywali na skali odpowiedzi wyższą punktację, co świadczy o tym, że treningi wywarły pozytywny wpływ na badane komponenty ich osobowości i zachowań.
Projekt realizowany był w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich 2004 - 2006 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Działanie 1.5 Promocja aktywnej polityki społecznej poprzez wsp arcie grup szczególnego ryzyka.
Okres realizacji projektu: od 01.02.2007 r. do 31.01.2008 r.
Beneficjenci ostateczni projektu to młodzież wywodząca się ze środowisk ubogich i zagrożonych dysfunkcją społeczną, sprawiająca problemy wychowawcze i mająca problemy w nauce.
Głównym celem projektu było stworzenie możliwości dalszego kształcenia, pomoc w wyborze ścieżki rozwoju, zmniejszenie wpływu patologii i organizację czasu wolnego. Odbyło się to poprzez warsztaty indywidualne (po 8 godzin) i grupowe
(4 godziny) z psychologiem. Przeprowadzone zostały zajęcia z doradcą zawodowym (3 godziny – indywidualne oraz 2 godziny – grupowe) oraz kursy z języka angielskiego na poziomach A2 i B1 oraz niemieckiego na poziomach A2 (96 godzin). W projekcie udział wzięło 240 uczniów szkół średnich z województwa lubelskiego, podlaskiego i warmińsko-mazurskiego.
Szkolenie ukończyło zgodnie z zaplanowaną dla nich ścieżką aż 179 uczniów (więcej niż założono w projekcie). Do egzaminu TELC przystąpiło 59 osób , certyfikat TELC otrzymało 39 osób.
Projekt oprócz rezultatów twardych, których miernikiem były wydane beneficjentom ostatecznym zaświadczenia o ukończeniu kursu oraz certyfikaty badał także rezultaty miękkie tj.: zwiększenie wiary we własne siły, podniesienie poziomu motywacji, wzrost samooceny, zmniejszenie wpływu patologii społecznej, wpływ na wybór właściwej ścieżki rozwoju zawodowego
i kariery, zmniejszenie poziomu stresu.
Rezultaty miękkie projektu zostały zbadane za pomocą ankiet przeprowadzanych przez psychologów i doradców zawodowych.
We wszystkich badanych grupach większość uczestników wyraziła pozytywne zdanie na temat wpływu tych zajęć na wybór ścieżki rozwoju zawodowego.
Ankiety z psychologami przeprowadzane były w odstępach czasowych – na początek, w trakcie i na koniec treningu. Na skali pięciostopniowej uczniowie określali swój poziom motywacji, stresu, oczekiwań itp.
Z porównania ankiet wstępnych, śródokresowych i końcowych, wynika, iż uczniowie w miarę realizacji zajęć, chętniej niż na początku, wskazywali na skali odpowiedzi wyższą punktację, co świadczy o tym, że treningi wywarły pozytywny wpływ na badane komponenty ich osobowości i zachowań.
Zakres wsparcia
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Zakres wsparcia w ramach projektu „UMIEM WIĘCEJ, WIĘCEJ MOGĘ – wspieranie młodzieży w nauce języków obcych” obejmuje:
Szkolenia z zakresu języka angielskie...
[ więcej ]
Etapy rekrutacji
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Rekrutacja Beneficjantów Ostatecznych odbywać się będzie w kilku etapach:ETAP 1:Wysłana zostanie informacja do szkół wraz z zaproszeniem do udziału w projekcie. Młodzież zagrożona mar...
[ więcej ]